چند سخن ماندگار

Administrator 3

چند مطلب و گفتار ناب از افراد بزرگ این دنیا :

وقتی که بچه بودم هر شب دعا میکردم که خدا یک دوچرخه به من بدهد. بعد فهمیدم که اینطوری فایده ندارد. پس یک دوچرخه دزدیدم و دعا کردم که خدا مرا ببخش .

خدایا تو چگونه زیستن را به من بیاموز چگونه مردن را خود خواهم آموخت

خدایا رحمتی کن تا ایمان، نام و نان برایم نیاورد، قوتی بخش تا نانم را و حتی نامم را در خطر ایمان افکنم تا از آنها باشم که پول دنیا را می گیرند و برای دین کار می کنند نه از آنها که پول دین را می گیرند و برای دنیا کار می کنند.

خدایا مرا از فاجعه ی پلید مصلحت پرستی که چون همه کس گیر شده است وقاحتش از یاد رفته و بیماری ای شده است که از فرط عمومیتش هر که از آن سالم مانده باشد بیمار می نماید، مصون بدار تا به رعایت مصلحت، حقیقت را ذبح شرعی نکنم.

(علی شریعتی)

امام علی علیه السلام : مستی غفلت وغرور ، دیرتر از مستی خمر از سر می پرد .

روزی در آخر ساعت درس یک دانشجوی دوره دکترای نروژی ، سوالی مطرح کرد: استاد،شما که از جهان سوم می آیید،جهان سوم کجاست ؟؟ فقط چند دقیقه به آخر کلاس مانده بود.من در جواب مطلبی را فی البداهه گفتم که روز به روز بیشتر به آن اعتقاد پیدا می کنم.به آن دانشجو گفتم: جهان سوم جایی است که هر کس بخواهد مملکتش را آباد کند،خانه اش خراب می شود و هر کس که بخواهد خانه اش آباد باشد باید در تخریب مملکتش بکوشد.

(پروفسور محمود حسابی)

عشق بخشیدن است هنگامی که فراموش کردن سخت می نماید,
دستگیری است و رها نکردن
امیدوار که فردا چون امروز پرشکوه خواهد بود,
بازگویی رازها و نجواها
و لذت بردن از شب های غرق در ستاره
و از همه مهمتر,
عشق
آن است که بدانی که دیگر تنها نخواهی ماند.
(ادیث شافر لدر برگ)

هرگز کسی این‌گونه فجیع به کشتن ِ خود برنخاست که من به زنده‌گی نشستم … !

( احمد شاملو )

پاسخی بگذارید

